„Najlepšie sa učí prostredníctvom stáži,” hovorí Soňa Mikulová, 21-ročná študentka Univerzity Komenského v Bratislave. Študuje na Filozofickej fakulte, odbor Marketingová komunikácia. Soňa s praxou dlho nečakala, rozhodla sa, že ju získa hneď v prvom ročníku bakalárskeho štúdia. Ako sama tvrdí, najlepšie sa učí prostrednítvom stáží. Nebála sa cieliť vysoko, a to ju doviedlo na prax do Nestlé.
Vždy som snívala, že svoje štúdium budem vedieť zladiť s praxou a zároveň to, čo študujem, budem vedieť využiť v praxi. Taktiež si myslím, že najefektívnejší spôsob, ako sa vzdelávať v marketingovej komunikácii, je prax. Pretože je to odbor, kde sa trendy neustále menia a je potrebné ísť s dobou.
Nedávala som tomu veľkú šancu, pretože mi bolo jasné, že Nestlé je veľká spoločnosť a daná stáž predstavuje skvelú príležitosť pre množstvo ľudí. Nemala som skoro žiadne skúsenosti s marketingom, no napriek tomu som sa rozhodla, o danú prax zabojovať. Vedela som, že nič nemôžem stratiť, a aspoň si vyskúšam napísať môj prvý motivačný list. Napísala som ho trochu iným štýlom, a to formou príbehu. Odoslala som životopis, spolu s motivačným listom. O niekoľko dní ma pozvali na prvé kolo pohovoru.
V prvom kole som dostala dve zadania, ktoré som musela vypracovať. Prvé zadanie tvorilo niekoľko praktických úloh, týkajúcich sa marketingu a ich následná prezentácia v anglickom jazyku. Druhé zadanie bolo predstaviť moju osobnosť. Tieto úlohy ma celkom prekvapili, pretože boli veľmi kreatívne a vedela som, že ich budem musieť spraviť inak, ako by ich vypracovalo sto iných ľudí. Zapojila som moju kreativitu a stále som to brala ako významnú skúsenosť do budúcna. Počas pohovoru som bola na dovolenke v Afrike, ale našťastie som dostala možnosť urobiť ho cez Skype. Bola to zaujímavá skúsenosť aj v týchto podmienkach, keďže tesne pred pohovorom začali na celé mesto hrať mešity. Pred online pohovorom som sa snažila v panike nájsť čistú bielu stenu, márne. Avšak celý sa niesol v uvoľnenej atmosfére, a vďaka tomu zo mňa opadol všetok stres.
Druhé kolo pohovoru boli už len formálne záležitosti a oznámenie o prijatí, dohodnutie zmluvy a oboznámenie sa s pracovnými podmienkami. Z prijatia som bola prekvapená, ale vedela som, že som do toho dala maximum.
Som na pozícii Brand marketing trainee na oddelení CPW, Cereals Partners Worldwide. Mám na starosti všetky značky raňajkových cereálii Nestlé, ako je CiniMinis, Cheerios, Chocapic, Fitness, Nesquik a Corn Flakes. Konkrétne sa starám o náš web, sociálne siete, komunikáciu s agentúrou, pripravujem mesačné reporty, analýzy, rôzne briefy a spolupracujem na kampaniach.
Nie len Nestlé, ale aj iné stáže, sú super možnosť naučiť sa využívať vedomosti zo školy v praxi. Osobne si neviem predstaviť lepšiu skúsenosť pre študenta, od ktorej sa môže odraziť. Výhodou stáže je, že sa dá jednoducho spojiť so školou. Hľadať si stáže a investovať svoj čas do niečoho, čo sa nám v živote vráti, v podobe bohatej skúsenosti, je nie len dôležité, ale aj nevyhnutné.