Lukáš Demovič je 21-ročný študent na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne. Vzdeláva sa v odbore digitálny dizajn. Svoju prax však nadobúdal v RTVS na grafickom oddelení. Viac o jeho pôsobení na stáži sa dozviete v článku.
Celkovo vizualitu výstupov. Riešia sa tam v podstate všetky formy reklamy. Letáky na interné udalosti, upútavky, ale aj titulky na screeny.
Na starosti som mal najmä menšie práce, na ktoré nemali čas plne zamestnaní kolegovia. Ale vypomáhal som aj s väčšími zadaniami. Pracoval som najmä na vizuáloch na interné udalosti. Napríklad som robil vizuál teaseru na Trojku, ktorý bol použitý na sociálnych sieťach. Časom pribudli aj zadania na spoločenské udalosti, ako sú napríklad koncerty. Konkrétne som robil vizuál pre tlačové formáty na udalosti Hrajte že mi, hrajte a Daj Boh šťastia tejto Zemi.
Asi ma najviac zaujala tvorba na koncert s Japonskou tematikou, ktorý sa volal Haiku. Hosťom bola aj japonská sopranistka Nao Higano. Práve preto bol koncert venovaný „Japonérii“ - dielam, ktoré vznikli pod vplyvom japonského umenia, kultúry a tvorbe súčasných japonských skladateľov.
Úprimne som čakal, že všetka moja práca sa bude týkať iba vysielania, ale veľakrát som robil vizuály na veci, ktoré RTVS iba sponzorovala. Napríklad návrhy obalov na CD pre folklórne skupiny.
Nešiel som na pohovor na stáž, ale na pracovné miesto do RTVS. Na danú pozíciu ma síce nezobrali, ale ponúkli mi stáž. Myslím, že je to pre nich dobrý spôsob, pre nich ako si nezáväzne preveriť ľudí s poloprázdnym životopisom.
Vlastne som poskladal všetky moje relevantné práce. Prípadne som niektoré dorobil a doladil. Samozrejme, som sa snažil, aby aj samotné portfólio malo vizualitu a štýl. Aby to nebol len náhodný sled prác.
Na stáži je lákavá najmä predstava pracovného prostredia. Samozrejme, je to aj veľké plus do životopisu. Predsa len, je ťažšie si nájsť prácu bez pracovných skúseností. Naopak, je z toho celkom zlý finančný výnos. Preto je veľmi dôležité, aby si ľudia najprv určili, čo chcú získať a aký je ich cieľ. Pretože stáž ponúka najmä pracovné skúsenosti. Ak niekomu ide čisto o zisk, tak je brigáda lepšia forma zárobku.
Určite mi pomohla získať prácu v digitálnej reklamnej agentúre Dotcom. Pre zamestnávateľa je dôležé vidieť v životopise prax v danej oblasti. V Dotcom som mal možnosť pracovať aj pre veľké firmy ako je Tesco. Takže určite stáž otvára nové príležitosti v našich životoch.