Hľadanie stáže a štartovacej práce je stále najväčšou výzvou pre vysokoškolákov. Príležitosti a požadované schopnosti sa líšia v každej oblasti, no práve online marketing patrí medzi tie, v ktorých nerozhoduje akademické vzdelanie, ale praktické schopnosti a ukážky práce.
Preto vznikol projekt Digitálna Univerzita, ktorý vytvoril polročné štúdium online marketingu s dôrazom na prax a úspešné uplatnenie v práci. Počas štúdia sa stretneš s viac ako 20 odborníkmi z marketingových agentúr a firiem, takže získaš overené tipy od úspešných špecialistov a priamo aj kontakty z marketingového prostredia.
Program sa skladá zo 130 hodín prednášok, ktoré pokrývajú všetky dôležité oblasti online marketingu ako sú tvorba webu a e-shopu, reklamy na Facebooku a Google, Social media marketing, SEO alebo dizajn. Po každej prednáške ťa čaká praktické zadanie, ktoré ti kontroluje vybraný špecialista.
Následne pracuješ mesiac na vlastnom reálnom projekte s vybraným špecialistom z marketingovej agentúry, ktorý ti radí v realizovaní a zdokonaľovaní tvojej práce. Po absolvovaní tak získaš nielen uznávaný certifikát, ale aj vlastný web, sociálne siete, kampane a online marketingovú stratégiu, s ktorou môžeš ohúriť na pohovore do zamestnania.
Štúdium ti bližšie priblížia 2 absolventi, Dominik Obložinský a Peter Volaj, ktorí Digitálnu Univerzitu absolvovali počas svojho štúdia na vysokej škole. Vďaka programu si našli prácu v marketingu a po ukončení štúdia ihneď nastúpili do marketingových agentúr.
D: Na Digitálnu Univerzitu som sa v roku 2018 prihlásil najmä preto, že ma začal zaujímať digitálny marketing, no nájsť si platenú brigádu v tejto oblasti s absolútne nulovými vzdelaním a skúsenosťami je veľmi náročné.
P: Prihlásil som sa na základe odporučenia spolužiaka, ktorý absolvoval Digitálnu Univerzitu ešte v bakalárskom stupni. Odporučil mi, že je to skvelá príležitosť naučiť sa niečo nové, a to aj po praktickej stránke a nie len teoretickej.
D: Mal som len skúsenosti so zberom komunikácie rôznych automobilových značiek, ktorá zahrňovala aj komunikáciu na sociálnych sieťach a jej vyhodnocovanie. Iné skúsenosti som dovtedy nemal.
P: Predtým som o existencii niektorých online nástrojov v marketingu len počul. Praktické skúsenosti som však nemal.
D: Už počas štúdia som si našiel prácu v menšej agentúre hlavne vďaka Digitálnej Univerzite.
P: Ešte počas prednáškovej časti sa mi podarilo nájsť si pozíciu ako stážista v e-commerce akcelerátore Dexfinity (old ui42). Momentálne po ukončení stáže tu pokračujem.
D: Aktuálne pracujem na pozícii Junior PPC Specialist a venujem sa Google Ads, Analytics, porovnávačom a Facebooku. V mojom tíme sa stretávam s dvoma ďalšími absolventmi Digitálnej Univerzity. Využívam toho pomerne dosť z oblasti PPC a SEO, ale počas mojich predchádzajúcich ešte stážových pozíciách v dvoch menších agentúrach, či inzertnej sieti som využil mnoho poznatkov, či marketingové povedomie, ktoré som nadobudol.
P: Pracujem v Dexfinity ako Junior PPC Specialist. Z Digitálnej Univerzity čerpám poznatky hlavne z PPC kampaní. Využívam nástroje Google Ads, Google Analytics a taktiež ďalšie, ktoré firma využíva.
D: Prínos vidím najmä v komplexnosti štúdia, ktoré zahŕňa všetky oblasti digitálneho marketingu, takže absolvent získa ozaj „big picture“ od expertov. Myslím, že aj celkové pozitívne povedomie Digitálnej Univerzity u agentúr o tom, že to nie je len nejaký pofidérny kurz, dáva istú dávku kvality a náskok oproti iným uchádzačom o prácu, ktorí neabsolvovali Digitálnu Univerzitu.
Mne osobne pomohla vytvorená vlastná webová stránka, ktorá bola jednou z domácich úloh, kde som demonštroval moje znalosti vo Wordpresse.
P: Určite firmy ocenia to, že sa človek vzdeláva aj pomimo školy alebo práce. Myslím si, že štúdium na Digitálnej Univerzite má pre absolventov obrovský prínos. Naučí sa nové veci, o ktorých predtým ani nepočul, a to nie len teoreticky, ale aj prakticky. Aj mne pomohlo nájsť si prácu toto štúdium, pretože som mal aspoň nejaké základy, ktoré mi pri práci pomôžu a samozrejme ich zdokonalím.
P: Vybral som si špecializáciu PPC kampane. S mentorkou sme sa hlavne rozprávali o praktických veciach. Gréta bola super, odpovedala nám na všetky otázky a dávala nám svoje rady, ako by sa lepšie rozhodnúť a pozrieť na veci v rámci kampaní. Získali sme jej odborné rady a tiež nám poskytla nástroje, ktoré ona využíva a sú zadarmo aj pre nás.
D: Určite by som im odporučil ju absolvovať, ak majú záujem o prácu v digitálnom marketingu. Považujem to za „must have“ tak, ako som to odporučil mojim dvom spolužiakom, ktorí sa už aktívne venujú digitálnemu marketingu. Áno, popri vysokej škole je to možné a dokonca aj popri brigáde. Pri kvalitnom time managemente je to zvládnuteľné.
Osobne odporúčam absolvovať v nižšom ročníku, aby mal absolvent možnosť postážovať ešte počas štúdia vysokej školy na rôznych pozíciach, či v rôznych agentúrach a po skončení vysokej školy mohol nastúpiť ako hotový človek. Digitálna Univerzita im otvorí dvere pre kvalitnú prax.
P: Určite odporúčam všetkým, ktorí ešte študujú na VŠ, aby neváhali a prihlásili sa na toto štúdium. Je to super kurz, vďaka ktorému sa človek naučí veľa nových vecí. Ak niekoho čo i len trochu zaujíma online marketing, nech sa prihlási. Stíhať popri štúdiu sa to dá. Ja som to stíhal dokonca v poslednom roku magisterského štúdia.
Úlohy nie sú náročné a pokiaľ to niekedy príde náročné, sú k tomu super návody, ktoré úlohy pomôžu hravo zvládnuť. Čo sa týka praxe, určite to môže pomôcť, pretože ani ja som nemal žiadne skúsenosti s online marketingom a pomohlo mi to nájsť si prácu.
Ak chceš získať počas vysokej školy praktické schopnosti, cenné kontakty z firiem a predovšetkým prax v marketingu, prihlás sa na Digitálnu Univerzitu. Štúdium štartuje 2. októbra! Stačí, keď vyplníš jednoduchú registráciu na webe.
Ak máš akékoľvek otázky ku štúdiu, napíš na studium@digitalnauniverzita.sk